Įvadas

Galvojate apie elektrinio dviračio pirkimą? Čia rasite viską, ką reikia žinoti prieš įsigyjant šią ekologinę transporto priemonę.

Elektriniai dviračiai, dažnai vadinami e-dviračiais, yra įprasti dviračiai, su įkraunama baterija ir varikliu, kurie padeda judėti, mažindami jūsų kojų fizinį darbą. Daugelį metų elektriniai dviračiai buvo ne itin paklausūs – didelių gabaritų, nepatogūs ir brangūs, kurių efektyvumas bei baterijos veikimo laikas buvo ribotas. Tačiau tai pasikeitė su šiuolaikinėmis technologijomis. Baterijos tapo mažesnės ir lengvesnės, tuo pačiu jos talpina daugiau energijos ir yra efektyvesnės. Elektriniai dviračiai dabar yra lengvesni, patrauklesni ir galingesni nei bet kada.

Kam verta rinktis elektrinį dviratį?

Tai puiki ekologinė transporto priemonė žmonėms, keliaujantiems į darbą, kuomet reikia įveikti didesnį atstumą ar kuomet tenka keliauti prastesniu keliu su nelygumais ar įkalnėmis. Be to, tai daug mažiau pastangų reikalaujantis važiavimas, tad ir suprakaituoti nespėsite. Tai taip pat puiki galimybė vyresniems žmonėms pajusti laisvę ir keliavimo džiaugsmą.

Žinoma, norint įveikti patį didžiausią atstumą ir efektyviausiai išnaudoti visą bateriją, vien tik naudotis elektrinio dviračio energija neužteks, teks ir pačiam minti dviratį (su įjungtu mynimo asistentu), tačiau važiavimas bus lengvesnis ir komfortabilesnis.

Verta paminėti ir tai, jog e-dviratis užima mažiau vietos nei automobilis, yra ekologiškas bei sumažina kamščius bei spūstis mieste, o ir transportuoti jį paprasta. Transporto piko valandą (rytinis ar vakarinis pikas), su e-dviračiu į norimą tašką nuvyksite netgi greičiau nei su automobiliu. Be to ir galvos skausmo mažiau, nes jam nereikia tiek priežiūros kiek sunkesnei transporto priemonei. 

Galiausiai šiemet ypač palankus metas įsigyti elektrinį dviratį žmonėms, turintiems seną taršų automobilį. Galite gauti iki 1000 eurų kompensaciją – daugiau informacijos APVA. Prašymai vėl priimami nuo 2024 m.

Koks yra geriausias elektrinis dviratis?

Vienareikšmiškai atsakyti į klausimą koks yra geriausias elektrinis dviratis nėra paprasta. Tai priklauso nuo to, kaip jūs ruošiatės naudoti šią transporto priemonę. Galbūt jūs norit sulankstomo ir lengvai pakeliamo dviračio, kurį lengva nešiotis ir esant reikalui transportuoti, o galbūt, tokio, kuris įveiktų didesnius atstumus ir kuriuo važinėtumėt į darbą. Arba greito ir galingo, kuris be problemų galėtų įveikti kalvas ir įkalnes. Geriausias e-dviratis yra tas, kuris tinka jums ir jūsų gyvenimo būdui.

Šiame straipsnyje apžvelgsime geriausius 2024 metų el. dviračius:

Atsižvelgsime į visus aspektus, kuriuos turėtumėte atsiminti prieš pirkdami e-dviratį. Visi tokie dalykai kaip baterijos talpa, įkrovimo laikas, variklis, rėmo konstrukcija, maksimalus greitis ir dviračio svoris yra svarbūs veiksniai, kuriuos verta žinoti, prieš įsigyjant geriausią elektrinį dviratį. Taip pat rasite kur įsigyti už mažiausią kainą (aš peržvelgiau daugybę skirtingų pardavėjų ir suradau pačius geriausius pasiūlymus). Kadangi dėl pandemijos, daug gamintojų susiduria su medžiagų ar pristatymo sunkumais, dviračių kainos (tiek paprastų, tiek elektrinių) yra užkeltos, todėl aš pagrinde orientavausi į dviračius, kurių kaina nėra didesnė nei 1500 €.

Geriausių elektrinių dviračių (2024 m.) apžvalga:

Ancheer (Hummer 500W)

 

Mažiausia „Ancheer Hummer“ modelio kaina:

„Ancheer Hummer“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Sulankstomas
  • 150 kg svorio apribojimas
  • Reguliuojamas sėdynės aukštis
  • Atsparumas vandeniui (PX54 standartas)
  • Gana kokybiškas ir saugus (pagamintas JAV)
  • Patobulintas spalvotas LCD ekranas
  • Nuimama baterija

 

Minusai

  • Padangos galėtų būti geresnės
  • Netinka žemo ūgio žmonėms
  • Šiek tiek sunkiau minti išsikrovus baterijai

 


Tai puikus elektrinis miesto dviratis, pagamintas JAV. „Ancheer“ sulankstomas dviratis – tai gražus klasikinis miesto dviratis su žinomu vardu. Jis turi viską ko reikia puikiam pasivažinėjimui mieste. Šis klasika tapęs dviratis puikiai tinka pradedantiesiems dviratininkams bei atsitiktiniams pasivažinėjimams po miestą. Su nuimama baterija dviračio nebūtina neštis į namus, galite tiesiog nuimti bateriją ir ją pakrauti atskirai.

Variklis ir baterija

Su 500 vatų varikliu (galinčiu pasiekti maksimalią 750W galią), šis „Ancheer“ e-dviratis suteikia lengvą ir patogų važiavimą miesto keliais. Pavaros keičiasi sklandžiai, o elektrinio pagalbinio režimo pagalba įveiksit ir sunkesnes vietoves ar statesnius kelius. Iš variklio gausite keturis skirtingus greičio režimus (žemą, vidurinį, aukštą), kol minate pedalais. Be to, jei išlaikysite vienodą greitį 6-8 sekundes, jis automatiškai persijungs į autokruizą (nes turi auto kruizo kontrolę).

Su nauja greito įkrovimo technologija, jis visiškai įkraunamas per 3,5 – 4 valandas, o pakrauto akumuliatoriaus užteks iki 80 km atstumui įveikti. Tai tikrai nemažas atstumas, bet veikiausiai jis buvo pasiektas idealiomis sąlygomis.

Gaminio konstrukcija

Iš palyginus mažo svorio iš aliuminio lydinio pagamintas „Ancheer“ dviračio rėmas yra tvirtas ir patikimas, turintis 150 kg svorio ribą, bet veikiausiai galintis išlaikyti ir didesnį svorį.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 32 km/h
  • Distancija: 80 km
  • Baterija: 10,4 Ah / 48 V
  • Įkrovimo laikas: 4 valandos
  • Variklis: 500 vatų
  • Padangos: 27,5″ (neslystančios)
  • Pavarų sistema: 7 lygių „Shimano“ (21 pavaros)
  • Stabdžiai: Diskiniai
  • Svorio apribojimas: 150 kg
  • Dviračio svoris: 22 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): Nenurodyta

 


Mažiausia „DUOTTS C29“ modelio kaina:

„DUOTTS C29“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Tylus ir galingas variklis
  • Tinka bekelei ir sunkiai dangai (smėlis, sniegas ir pan.)
  • Priekinė pakaba sušvelnina važiavimą
  • LCD ekranas
  • DUOTTS mobilioji programa (Duotts app)
  • Bagažinė gale
  • Vandens apsauga (IP54)

Minusai

  • Nėra sulankstomas
  • Nors ir tvirtas, bet gana sunkus (31 kg)
  • Neturi galinio žibinto

 


Elektrinis dviratis „DUOTTS“ yra vienas iš naujausių el. dviračių modelių, pasižyminčių puikia galia bei dideliu įveikiamu atstumu. Tai yra populiarus pasirinkimas dėl savo puikių savybių, tokių kaip 750 vatų variklis, nuimamas akumuliatorius (baterija), puikus našumas skirtingose ​​vietovėse ir iki 100 km atstumas su vienu įkrovimu.

Šis elektrinis modelis iš tikrųjų gana gerai tinka žmonėms gyvenantiems užmiestyje. „DUOTTS C29“ susitvarko su tomis problemomis, kurių negalite išspręsti su įprastu elektriniu paspirtuku ar paprastu dviračiu. Dėl atsparių bei storų padangų juo galite važiuoti ir bekele ar sunkiais keliais (paplūdimys, smėlis, sniegas ir pan.). Tai puikus pasirinkimas, važinėjantiems į darbą, ar kuomet reikia įveikti kalvas bei nelygų reljefą.

Variklis ir baterija

„DUOTTS C29“ elektrinis dviratis yra su 750 vatų bešepetėliu varikliu, kuris yra pakankamai galingas, kad dviratis susidorotų su įvairiomis kliūtimis. Šis modelis turi 48V 15Ah ličio jonų nuimamą bateriją, kas suteikia papildomo patogumo daugumai žmonių. Įkrovimo laikas yra 4-5 valandos.

Priklausomai nuo to, kiek mynimo asistento pagalbos naudosite, jūs nuvažiuosite nuo 50 kilometrų (pilnai elektrinis režimas) iki 90 kilometrų (pusiau elektrinis režimas). Idealiomis sąlygomis (lygus kelias, nedidelis vairuotojo svoris) ir naudojant mažiausiai energijos reikalaujantį mynimo asistentą, su šia tranporto priemone įveiksite iki 100 km vienu kartu. Didžiausias greitis yra 50 km/h, bet rekomenduojamas greitis yra 25 km/h.

Gaminio konstrukcija ir dizainas

Konstrukcijos kokybė yra gera, bet ganėtinai sunki dėl aliuminio lydinio rėmo. Šis elektrinis dviratis turi daugiafunkcinį skaitmeninį LCD ekraną. Galite stebėti šiuos parametrus: greitis, kelionės atstumas, laikas, maksimalus greitis, vidutinis greitis, be to turi papildomą aplikaciją jūsų telefonui. Patinka ir tai, kad net visiškai išsikrovus baterijai, galėsite toliau minti kaip įprastą dviratį su 7 greičių „Shimano“ pavarų dėže.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 50 km/h
  • Distancija: 100 km
  • Baterija: 15 Ah / 48 V
  • Įkrovimo laikas: 4-5 valandos
  • Variklis: 750 vatų
  • Padangos: 29″
  • Pavarų sistema: 7 lygių „Shimano“
  • Stabdžiai: dveji diskiniai stabdžiai
  • Svorio apribojimas: 150 kg
  • Dviračio svoris: 31 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): 160-190

 


Mažiausia „Fiido D11“ modelio kaina:

„Fiido D11“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Lengvas
  • Sulankstomas greitai ir kompaktiškai
  • Patogu įsimesti į bagažinę ar keliauti traukiniu
  • Nuimama baterija
  • Geras kainos ir kokybės santykis
  • Gražus ir stilingas

 

Minusai

  • Silpnas variklis
  • Bateriją-sėdynę lengva pavogti
  • Nėra nei priekinės, nei galinės pakabos
  • Skirtas tik asfaltuotui keliui
  • Ribotas sėdynės reguliavimas

 


Ne visi gali sau leisti aukščiausios kokybės elektrinį dviratį už didžiausią kainą. „Fiido D11“ yra puikus elektrinis dviratis ieškantiems alternatyvos brangiems modeliams. Jis tinka ilgiems miesto pasivažinėjimams bei yra pakankamai lankstus, kad galėtumėte jį įmesti į savo automobilio bagažinę ar tiesiog parsinešti namo.

Dar neseniai, „Fiido“ dviračiai buvo siunčiami tik iš Kinijos, tad tekdavo mokėti didelius muito mokesčius. Bet tai pasikeitė kai jie atidarė savo sandėlį Europoje ir Šiaurės Amerikoje, tad jo kaina dabar išties patraukli. Jis puikus pasirinkimas keliaujant mieste, tačiau nelygiais ar miško keliais su juo keliauti neverta.

Variklis ir baterija

„Fiido D11“ turi gana silpną 250 vatų variklį, tačiau šiam lengvam gaminiui jo užtenka. Virš dešiniojo laikiklio yra nykščio svirtis, kurią nuspaudę duosite daugiau jėgos varikliui, tai itin patogu norint įveikti didesnes įkalnes.

Šiame dviratyje yra gana didelė baterija (11.6A / 36 V) kaip tokiai mažai elektrinei priemonei. Su ja, pasak gamintojo galėsite įveikti iki 100 km nuotolį, bet tai kelia šiek tiek abejonių, o ir pati dviračio važiavimo padėtis nėra skirta ilgiems atstumams. Baterija įmontuota po sėdyne, todėl sėdynės balnelio stovas ir atrodo toks didelis. Tai turi ir trūkumų, nes nepanašu, jog šį dviratį patogu vairuoti žemesniems žmonėms ar vaikams (nes sėdynės negalima pilnai nuleisti). Pats gamintojas nenurodo kokio aukščio žmonėms skirtas dviratis.

Gaminio konstrukcija ir dizainas

Šio elektrinio gaminio kokybė pakankamai tvirta kaip už tokią kainą. Turi paprastą ir gražų LCD ekraną, kurį galima aiškiai matyti ir tamsoje, tačiau vargu ar tai būtinybė elektriniui dviračiui. Oficialioj nuotraukoj nenurodoma, tačiau dviratis „Fiido D11“ turi atvirų kabelių/laidų priekyje (jie matomi paskutinėj nuotraukoj), kurie šiek tiek užgožia gražų šio modelio dizainą. Dviračio svoris tik 18.5 kg, o nuėmus sėdynę-bateriją, jis tesveria 12,9 kg, todėl tai yra vienas iš lengviausių elektrinių dviračių rinkoje. Plonos 1,75 colio CTS padangos skirtos asfaltui, o ne dumbliniems takeliams. Apskritai tai yra modelis, skirtas miestui. Dėl 7 greičių „Shimano Tourney“ pavarų sistemos, juo patogu važiuoti ir baterijai išsikrovus.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 24 km/h
  • Distancija: 50-90 km
  • Baterija: 11.6Ah
  • Įkrovimo laikas: 7 valandos
  • Variklis: 250 vatų
  • Padangos: 20″ „CST“ padangos (1.75″ storio)
  • Pavarų sistema: 7 lygių „Shimano“
  • Stabdžiai: Dvigubi mechaniniai diskiniai
  • Svorio apribojimas: 120 kg
  • Dviračio svoris: 18.5 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): 160-210

 


Xiaomi Himo Z20

 

Mažiausia „Xiaomi Himo Z20“ modelio kaina:

„Xiaomi Himo Z20“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Nebrangus
  • Sulankstomas
  • Greitas įkrovimo laikas

 

Minusai

  • Tik 2 pagalbiniai greičio lygiai
  • Ne patys geriausi mechaniniai diskiniai stabdžiai
  • Netinkamas didesnėms kalvoms

 


Tai praktiškas, universalus ir gerai sukonstruotas dviratis už nedidelę kainą. Aišku jis nepasieks tokių savybių kaip kiti brangūs elektriniai dviračiai, tačiau tai puikus pasirinkimas paprastam vartotojui kelionėms mieste. Jis tinka ir važiavimui užmiestyje, tačiau dėl silpno variklio nėra tinkamas ten kur yra daug kalvų.

Variklis ir baterija

250 vatų stebulės variklis leidžia jums pasiekti 25 km/h greitį. Akumuliatorius puikiai paslėptas už dviračio rėmo, tad iš šalies galima ir nepastebėti, kad tai elektrinis dviratis. Su pilnai pakrautu akumuliatoriumi, šis e-dviratis lygiu keliu ir su lengvu vairuotoju įveikia iki 80 km nuotolį.

Gaminio konstrukcija ir dizainas

Lengvas aliuminio lydinio rėmas ir neperšlampamas vidinių laidų dizainas suteikia paprastą ir elegantišką vaizdą. Aliuminio rėmo ir 20 colių ratų dėka jo galutinis svoris siekia vos 21,6 kg. Tai nėra aukščiausias rezultatas tarp peržvelgtų modelių, bet ir ne pats blogiausias. Trijų pakopų sulankstymo sistema leidžia jį palyginti lengvai transportuoti, o patentuotos 20″ „CST“ padangos yra labai atsparios dilimui.

Be to, „Xiaomi Himo Z20“ turi paprastą ir patogų ekraną, kuris rodo baterijos lygį, vidutinį greitį, kelionės atstumą.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 25 km/h
  • Distancija: 50-80 km
  • Baterija: 10 Ah / 36 V
  • Įkrovimo laikas: 5 valandos
  • Variklis: 250 vatų
  • Padangos: 20″ „CST“ padangos
  • Pavarų sistema: 6 lygių „Shimano“ pavarų sistema
  • Stabdžiai: Dvigubi mechaniniai diskiniai
  • Svorio apribojimas: 100 kg
  • Dviračio svoris: 21.6 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): Nenurodyta

 


Mažiausia „Niubility B14S“ modelio kaina:

„Niubility B14S“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Amortizatorių sistema
  • Sulankstomas
  • Atsparumas vandeniui (IP54 standartas)
  • Puikus įpakavimas
  • Ryški priekinė šviesa
  • Greitas krovimo greitis
  • Nedidelis LCD ekranas
  • Minkšta sėdynė

Minusai

  • Instrukcijos gana neaiškios
  • Sėdynės aukštis per žemas jeigu esate virš 1,75m
  • Neturi jokių pavarų
  • Tik 100 kg leistinas svoris

 


„Niubility B14S“ – tai patogus, sulankstomas elektrinis dviratis už itin patrauklią kainą. Šis modelis pasižymi neblogomis charakteristikomis – tai 400 vatų variklis, didelė akumuliatoriaus talpa, geri diskiniai stabdžiai, ekranas greičiui ir baterijos lygiui bei stilingas ir sulankstomas dizainas. Be to jis atsparus lengvam lietui (atitinkantis IP54 sertifikatą). Dėka amortizatorių sistemos ir paminkštintos sėdynės, važiuoti „Niubility B14S“ yra itin malonu. Tai puikus miestui skirtas e-dviratis už mažą kainą.

Variklis ir baterija

Šis elektrinis dviratis turi 400 vatų variklį. „Niubility B14S“ miestui skirtas elektrinis dviratis neturi jokių pavarų, bet turi 3 greičio lygius. Šie greičio lygiai leis pasirinkti 10 km/h, 15 km/h, ir 25 km/h. Be to turi akseleratorių, kad esant reikalui lengviau įveiktumėt įkalnę.

Šis motorinis dviratis turi gerą priekinę ir galinę amortizacinę sistemą, kuo negali pasigirti kiti nebrangūs elektrinių dviračių modeliai, tad ir riedėti duobėtomis Vilniaus ar Kauno miesto gatvėmis bus nebaisu. Kadangi turi talpią 15Ah / 48V bateriją, su kuria, pasak gamintojo idealiomis sąlygomis įveiksit iki 100 km, jai įkrauti reikės tik 5-6 valandų.

Gaminio konstrukcija ir dizainas

Rėmas pagamintas iš V formos aliuminio lydinio profilio, kurio centre yra konstrukcijos atidarymo sistema, o gale yra patogus horizontalus paviršius, kuriame galite montuoti papildomą daiktadėžę ar pritvirtinti nedidelį siuntinį. Lyginant su kitais elektriniais dviračiais, jį labai paprasta surinkti, nes šis modelis pristatomas iš esmės, praktiškai jau surinktas. Tereikės pritvirtinti vairą, sėdynę bei pedalus.

Dėl 31 kg svorio „Niubility B14S“ dviratis nėra vienas iš lengviausių rinkoje, tačiau turi įmontuotą rankeną ant rėmo, su kuria daug patogiau nešti dviratį nei vien tik laikant už rėmo kaip kituose elektriniuose modeliuose. Bet kokiu atveju, tai yra gana kompaktiškas modelis, kurį be problemų galima įsidėti į automobilio bagažinę. 14″ ratai nėra dideli lyginant su kitais dviračiais, bet miestui pilnai užtenka, o ir sulanksčius jie užima mažiau vietos, tad ir transportavimas yra daug patogesnis.

Su „Minirobot“ telefono programėle (kurią galima naudoti ir su kitais e-dviračiais) galėsit valdyti, stebėti ir užrakinti savo elektrinį dviratį. Tiesa, kartais rodomas baterijos likutis nesutampa – dviračio ekrane ir telefono programėlėje rodomas skirtingai.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 32 km/h
  • Distancija: 55-95 km
  • Baterija: 15 Ah / 48 V
  • Įkrovimo laikas: 5-6 valandos
  • Variklis: 400 vatų
  • Padangos: 14″ padangos (2.125″ storio)
  • Pavarų sistema: Neturi, turi tik 3 greičio režimus
  • Stabdžiai: diskiniai (priekinis ir galinis)
  • Svorio apribojimas: 100 kg
  • Dviračio svoris: 26.5 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): 140-175

 


Bezior XF200

 

Mažiausia „Bezior XF200“ modelio kaina:

„Bezior XF200“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Itin didelė svorio riba (200 kg)
  • Galingas variklis bei didelis greitis
  • Pilnai įsibėgėja per 4.9s
  • Atsparumas vandeniui (IP54 standartas)
  • Nemažas LCD ekranas
  • Sulankstomas
  • 27 lygių „Shimano“ pavarų sistema
  • Hidrauliniai diskiniai stabdžiai

 

Minusai

  • Nežinomas vardas
  • Naujais pasirodęs dviratis, todėl dar beveik neturi atsiliepimų
  • Nėra vietos gertuvei
  • Neturi purvasaugių

 


Tai visiškai naujas elektrinis dviratis, pasirodęs tik 2021 metų kovo mėnesį, ir bandantis užsitikrinti mažai žinomą vardą savo puikiomis charakteristikomis. Dėl įspūdingo 200 kg svorio apribojimo, šis modelis idealiai tinka sunkiems žmonėms ar dviratininkams, keliaujantiems su didele bei sunkia kuprine ant pečių. Jis puikiai tiks tiek nepatogiuose užmiesčio keliuose, tiek ir duobėtuose miesto keliuose.

Variklis ir baterija

Su 1000 vatų variklių šis „Bezior XF200“ elektrinis dviratis yra tikras žvėris, nesunkiai susidorosiantis su įvairiais reljefais. Su tokiu galingu elektriniu varikliu šis dviratis leidžia jums kilti į viršūnes, kur kiti dviračiai sunkiai kovoja. Turi nuimamą bateriją (akumuliatorių), kuris įkraunamas tikrai greitai (6-7 valandos). Vargu ar jis pasieks gamintojo reklamuojamą 130 km atstumą su 15Ah baterija, tačiau baterijos tikrai turėtų užtekti ilgesniems atstumams.

Gaminio konstrukcija ir dizainas

Aliuminio lydinio rėmas suteikia saugumą ir tvirtumą. Ir tai ne šiaip sau tvirtas motorizuotas dviratis, jis geba atlaikyti ir vežti net 200 kilogramų, o tai išties įspūdingas rezultatas. Dizainas gražus ir ryškus, atkreipiantis dėmesį su savo dideliais 20 colių ratais. Juos stabdo puikūs hidrauliniai diskiniai stabdžiai.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 40 km/h
  • Distancija: iki 130 km
  • Baterija: 15 Ah
  • Įkrovimo laikas: 6-7 valandos
  • Variklis: 1000 vatų
  • Padangos: 20″ (4.0″ storio)
  • Pavarų sistema: 27 lygių „Shimano“
  • Stabdžiai: „ZOOM H875“ hidrauliniai diskiniai
  • Svorio apribojimas: 200 kg
  • Dviračio svoris: 27 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): 165-190

 


Mažiausia „ENGWEE EP-2 Pro“ modelio kaina:

„ENGWEE EP-2 Pro“ elektrinio dviračio apžvalga

Pliusai

  • Tvirtas ir patikimas
  • Maksimali variklio galia – 750W
  • Priekiniai, galiniai bei stop žibintai
  • Lengvai sulankstomas
  • Atsparumas vandeniui (IP2 standartas)
  • Greitas krovimo laikas

Minusai

  • Europai skirtas modelis su silpnesniu varikliu (250W)
  • Neturi mobiliojo programos (Smart App)
  • Šiek tiek mažesnė baterija nei kituose el. dviračiuose
  • Svorio ribojimas iki 120kg

 


ENGWE EP-2 Pro yra sulankstomas e-dviratis su storomis 20 colių padangomis, kuris siūlo patogumą, komfortą ir mišraus reljefo galimybes. Jis idealiai tinka norint apvažiuoti miestą bei artimesnims kelionėms, tačiau jeigu norite ilgesnės distancijos, šis modelis jums netiks. Jis nėra sunkus lyginant su kitais e-dviračiais bei yra sulankstomas, todėl jį paprasta transportuoti. Dėl savo dydžio ir dizaino jis puikiai tinka žemesniems žmonėms ar paaugliams.

Variklis ir baterija

„ENGWEE EP-2 Pro“ elektrinis dviratis turi 250 vatų variklį, tačiau gali pasiekti maksimalią 750 vatų galią. Tai leidžia jam pasiekti 45 km/h bei įveikti maždaug 80 km atstumą (idealiomis sąlygomis). Tai nėra didžiausias atstumas lyginant su kitais elektriniais dviračiais, tačiau to pakanka. Baterija pilnai pakraunama per 5 valandas, ir tai geras rezultatas, bet iš dalies taip yra todėl, kad baterija nėra itin talpi. Su greičio ribotuvu, jis važiuos 25km/h greičiu, todėl puikiai tinka paaugliams.

Gaminio konstrukcija ir dizainas

„ENGWEE EP-2 Pro“ pagamintas iš lengvo ir tvirto aliuminio lydinio, leidžiančio vežti iki 120 kg svorį. Dizainas atrodo stilingai ir šiuolaikiškai. Jame yra dvigubi stabdžiai (ant priekinių ir galinių ratų), užtikrinančių trumpą stabdymo kelią, o stabdant įsijungia galinis žibintas. Nedidelis minusas yra tai, kad šis modelis neturi jam skirtos mobiliojo telefono programėlės.

Techninės savybės (specifikacija):

  • Maksimalus greitis: 45 km/h
  • Distancija: 80 km
  • Baterija: 13 Ah / 48 V
  • Įkrovimo laikas: 5 valandos
  • Variklis: 250 vatų (maks. 750W)
  • Padangos: 20″ (Fat Tire)
  • Pavarų sistema: 7 lygių „Shimano“ pavarų sistema
  • Stabdžiai: hidrauliniai diskiniai
  • Svorio apribojimas: 120 kg
  • Dviračio svoris: 29 kg
  • Rekomenduojamas ūgis (cm): 150-200

 


Į ką verta atkreipti dėmesį prieš perkant elektrinį dviratį?

Baterijos (akumuliatoriai)

Daugumą elektrinių dviračių maitins įkraunama ličio jonų baterija. Kaip ir kitų elektrinių transporto priemonių akumuliatoriai, šios baterijos naudojamos dėl mažo svorio bei efektyvumo ir greito įkrovimo.

Apskritai, kuo brangesnis elektrinis dviratis, tuo didesnė akumuliatoriaus talpa, taigi natūraliai didėja ir atstumas, kurį nuvažiuosite. Be to, brangesniuose modeliuose baterija bus protingiau bei subtiliau integruota ir ne tokia matoma.

Yra daugybė akumuliatorių formų, dydžių ir padėčių. Pritvirtintas prie apatinio vamzdžio viršaus yra populiarus variantas, tačiau kai kurių motorinių dviračių baterijos bus paslėptos apatiniame vamzdyje arba sėdynės vamzdyje, todėl tai bus elegantiškesnis bei stilingesnis (bet ir brangesnis) sprendimas. 

Pačias baterijas paprastai galima įkrauti iš standartinio sieninio kištuko, per jungtį esančią dviratyje arba bateriją išėmus iš pačio dviračio. Nuimama baterija yra puikus variantas kai nenorit laikyti elektrinio modelio namie, nes ją galėsite įkrauti atskirai nuo dviračio. Tačiau baterija veikiausiai tarnaus ilgiau kai ji bus paslėpta rėmo vamzdyje, nes ją mažiau veiks išorės veiksniai (drėgmė, dulkės, fizinis kontaktas ir pan.). Verta paminėti ir tai, kad net ir geriausios e-dviračių baterijos turi ribotą įkrovimo ciklų skaičių, tad kažkada ją teks pakeisti.

Įveikiamas atstumas

Atstumas labai priklauso nuo jūsų važiavimo stiliaus ir vietos, kur važiuojate, taip pat nuo akumuliatoriaus talpos. Vieni e-dviračiai turės dideles ir talpias (bei kartais ir papildomą bateriją), kad galėtumėte įveikti didesnį atstumą, o kiti, ypač mažesni sulankstomi dviračiai, skirti lengvam nešiojimui bei trumpesniems važiavimams mieste, bus skirti trumpesniam atstumui įveikti.

Įprastai bus bent jau trys pagalbos lygiai, kuriuos galėsite pasirinkti važiuodami – žemiausias reikalaus daugiausiai jūsų fizinių pastangų ir naudos mažiausiai e-dviračio baterijos energijos, aukščiausias pratiškai visą energiją naudos be papildomo jūsų darbo. Be abejo, aukštesnis pagalbinis nustatymas leis žymiai lengviau pakilti į kalvas ir lengviau įsibėgėti, tačiau natūraliai ir greičiau iškraus jūsų dviračio bateriją.

Norėdami taupyti akumuliatorių, variklį galite visiškai išjungti ir minti elektrinį dviratį kaip įprastą, bet atminkite, kad e-dviratis svers daugiau dėl papildomo variklio ir akumuliatoriaus vorio, tad ir pasipriešinimas bus šiek tiek didesnis.

Variklio padėtis

Elektrinių dviračių varikliai būna sumontuoti vienoje iš trijų vietų: gaminio viduryje, galinio rato stebulėje (ant galinio rato) arba priekinio rato stebulėje (ant priekinio rato). Kuo variklis yra žemiau, tuo elektrinis dviratis tampa stabilesnis – tai svarbiausia tiek plento, tiek kalnų dviračiams.

Daugelis sistemų turės viduryje pritvirtintą variklį, kuris valdo elektrinį dviratį per grandinę. Tai yra gera variklio padėtis, nes papildoma masė nuleidžiama žemai rėmo centre ir tai neturi įtakos dviračio stabilumui ir valdymui. Jie jaučiasi natūraliau ir geriau subalansuoja dviračio svorį.

Galinio rato stebulė taip pat yra populiari vieta varikliui įdėti. Vėlgi, jis yra žemai neleistas, o kadangi didelis vairuotojo svoris tenka ant galinio rato, papildomas svoris ir galia neturi pernelyg neigiamos įtakos valdymui ir sukibimui su keliu.

Galiausiai variklis gali būti priekiniame rate. Tai šiek tiek blogesnė padėtis, nes papildomas variklio svoris ant priekinio rato gali paveikti vairavimą ir dviračio stabilumą. Didesnis svoris priekyje reikš šiek tiek prastesnį sukibimą ir didesnį pasipriešinimą. Ši variklio padėtis dažnai naudojama sulankstomuose e-dviračiuose ar pigesniuose modeliuose.

Dviračio svoris

Kuo elektrinis dviratis yra lengvesnis, tuo geriau, nes jis lengviau pajudės iš vietos, greičiau įveiks ilgesnį atstumą ir pan. Važiavimas lengvesne transporto priemone bus našesnis ir malonesnis. Kita vertus, tvirtesnė, sunkesnė konstrukcija gali būti pranašumas, važiuojant nelygiais keliais ar blaškantis lengvose bekelės trasose. Įprasti aliuminio rėmai yra populiariausi tarp elektrinių dviračių (lygiai taip pat ir tarp standartinių dviračių). Anglies pluošto rėmai sveria daug mažiau, tačiau jie ir kainuos brangiau.

Ratai ir padangos

Atsižvelgiant į didesnį dviračių svorį, elektriniai dviračiai paprastai turi platesnes ir didesnes padangas nei standartiniai plento dviračiai. Jeigu elektriniu dviračiu ketinate važinėtis mieste, tuomet verta rinktis plonesnes padangas, jeigu žadate keliauti bekele ar žvyrkeliu, tuomet rinkitės storas bei tvirtas padangas. Sulankstomas elektroninis dviratis veikiausiai turės mažus ratus, kad sulankstytas jis būtų kompaktiškas ir užimtų mažiau vietos.

Reziumė

Vis daugiau žmonių renkasi e-dviračius, todėl kainos mažėja, o gamintojai savo asortimentą papildo naujais modeliais su atnaujintomis funkcijomis, pavyzdžiui, lengvesniais varikliais ir patobulintais bei efektyvesniais akumuliatoriais. Motorizuotas dviratis ne tik padės išlaikyti didesnį greitį lygioje vietoje, bet ir suteiks papildomą postūmį, kurio reikia norint pakilti į kalvas.

Tai ekologiška transporto priemonė, todėl važiuodami į darbą, elektriniu dviračiu neteršite gamtos, o dažnai ir nukeliausite greičiau išvengdami kamščių ar važiuodami ten, kur automobilis negalėtų. Tai dar visai nauja keliavimo priemonė, kuri pamažu populiarėja. Tikiuosi čia aprašyti modeliai bei patarimai padės atsakyti į klausimą, kuris elektrinis dviratis yra geriausias.